Minusgrader


Ja, nu är det riktigt kallt ute!
Oj oj vilken dag jag har haft! Och på köpet är det min namnsdag idag =)

Nyss hemkommen från jobbet. Det som möter mig är makaroner och stekt falukorv.. Hm?
Suttit de senaste timmarna och dekorerat en nyinköpt vit tröja med gula fåglar, gröna jultomtar, stjärnor, kringlor och ett stort brunt hus med svart tak och GOD JUL med gröna bokstäver.. det låter väl som nyaste trenden?
Nej, det gjorde jag åt min brukare eftersom det var pysselkväll på Gasverket idag. Och hon tycker om mycket färg och jul. Hon tyckte i alla fall att mitt mästerverk var dösnyggt!
Innan det satt vi på Café Gränden efter avslutad shoppingtur och skulle käka.. Herregud, vi skrattade så vi tjöt i närmare en timme. Hon till och med skrattade så mycket att hon började skaka ha ha. Helt underbar tjeja.
Imorgon blir det ännu en runda på stan med henne, plus en ny tjej som ska ta över efter mig när jag åker. Dom på kontoret ville egentligen att jag skulle jobba till halv åtta, men jag ska ju träffa V vid sju.. Kanske lite dumt och tacka nej till jobb på grund av en kille, men HEY tänker inte missa tillfället att bonda lite, plus att nya tjejen säkert vill ha lite extra timmar.

Och min nya "mamma" har ringt flera gånger och jag har inte kunnat svara. Skickar mejl men dom svarar hon inte på.. Fan! Kvittot från Kassaservice bränner i min ficka, vilka idioter dom är där alltså! Jag borde hinna få skiten innan den 29e, men några dagar hit eller dit med nedresan borde ju inte spela så stor roll, eller?
Jag ska ringa henne imorgon på förmiddagen så får vi se vad hon säger.. Hoppas ingenting går fel nu för då skulle jag dö. Eller beställa mord på en viss blond medelålders kärring på Kassaservice i Skäggetorp Centrum....

Och min lilla lärka Virre mår bättre nu, ah vad skönt. Ha ha hade en aning kul igår, varenda fem minuters paus från Desperates satt vi och snackade och sen när det började så "Oj, Puss! Ses när det slutat!"
Och FAN! Till och med Gabby och Carlos försöker igen.. Suck. varför händer inte något sådant nytt roligt uppfriskande mig för? Ja ja...
Jag som klippt lugg, inte en enda "viktig" människa har sett det än eftersom alla polers gått i ide denna vecka. Virre hade det på känn igår men jag vill ju inte förstöra överraskningen =) Blir nog en fika med henne imorgon innan jobbet.. Om jag hinner!?
På tal om hår så ska jag hoppa i plurret och defrosta lite och sen tvätta barret så man är snygg tills imorgon =)
Have it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0