Sliten Lördag


Så var det helg igen!
Och ikväll är typ första gången på sjukt många månader som jag sitter hemma en lördag.
Äter godis, sovit en massa, ätit ostbricka, glott på Bond... snart blir det lite skumpa. Gött.
Ganska skönt faktiskt, har man feber så har man. Skulle egentligen varit med brudarna nu men de klarar sig nog utan mig ibland ha ha.
Ja, igår jobbade jag till nio. Sen var det bara och fort som attan dra till St Larsgatan, byta om till fest och få i sig de åtta öl som Linnsan bunkrat. Descha, Elin och Elins pojkvän Johannes trängdes med Virre, mig själv och Linn. Sen kom tysken förbi och det blev ett jävla liv. Jag stod väl för det mesta (med undantag från Descha) men han får skylla sig själv. Usch, kommunist.
Efter ett antal roliga lekar och ett antal utflykter för att röka låg Elin helt plötsligt däckad i duschen och klockan var närmare två. Så det blev snabba spiror ner till Platens där jag träffa Jensa och Ludde och diverse folk, dock inte alls särskilt många som jag kände igen. Vips var klockan tre och dom stängde, man fattade ingenting, hade noll koll på klockan. Det var typ då jag kände att nu är det party! och så stänger dom.. =( Och Zlatan var bortrest med, nesligt.
Ut i bitande kyla, jag tappade mig halsduk någonstans under vägen också - vart? Gå och gå och gå med sällskap av en krullhårig tysk och en mycket full vän. Till slut ordnade det sig så att jag sov i Åbylund med härligt bråk till klockan sju på morgonen, då jag däckade i sängen med alla kläder på (och klänningen bakofram???)
Idag sov jag till tre tills det var dags för nya härligt uppfriskande och njutningsfulla bråk mig och mitt ex sinsemellan. (Blev sjukt förvånad när det kom ett förlåt-sms lite senare)

Declan, som var själva orsaken till festen, fanns ingenstans att finna. Inte heller Karin och Carro.
Inte den blekaste var dom tog vägen.
Aja, det var lite kaotiskt. Är det inte alltid så?
Nej, nästa fredag blir det åka av på riktigt - Anne är inte den som blygar ha ha. Dagen efter blir det åka av till Stockholm och KENT.
Det kommer bli en lugn skön vecka, där jag hoppas på att höra ifrån en viss person.
Nu ska jag ryscha lite, sen blir det nog att hoppa i plurret. Det är så sköööönt att gå omkring och softa i mjukisbyxor med gamla hårfärgningsfläckar och en ful T-shirt. Mumma för fan.

Festa på ni!
Arriverderci.....!

image8

image9

Kommentarer
Postat av: Linn såklart

Månne det vara den svarta halsduk som ligger på min lilla hatthylla? ;) Puss

2007-11-13 @ 12:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0