Tisdag


Älskling är hos Johan så jag tog tillfället i akt att springa runt Karlstad och handla ihop en mysig middag som trevlig överraskning. Min special-kycklinggryta med ris, vitlöksbaugette och en öl till =)
Ja jag är kvar här. Känns som att ödet inte vill att jag ska åka hem, så jag beslöt mig för att lyssna denna gång.
Har sökt ett flertal jobb idag, och jag hoppas verkligen att jag får ett snart.
Känns som att det bara är dagar kvar tills tålamodet tryter och jag säger upp mig.

Det är jobbigt när man står med ena foten i något nytt och det andra i det gamla.
Jag vill bara flytta hit, kapa banden med Linköping (själva staden, absolut inte familj o vänner) och börja om på nytt - på riktigt. Det tär att leva såhär. Jag blir grinig och deppig när jag kommer till stan och jobbet.
Denna gång tänker jag tänka på mig och vad jag vill och mår bra av. Och det gör jag hos Marcus.
Kanske låter helsjukt att flytta 25 mil till en stad där man inte känner någon efter drygt 2 månader - "bara" för kärlekens skull. Men jag tänker såhär.. Om inte för kärleken - så för vad?

Amor vincit omnia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0