Elefanter


Mmm, en av de absoluta höjdarna på Tillbaka till Samtiden.
Virre var nyss här och fikade, vi tittade även på Good Luck Chuck. Var ju tvungen att visa henne mitt nya guldkorn ha ha. Det sjuka är att efter filmen så bloggsurfade jag runt som vanligt. Då hittade jag en bebis som såg exakt ut som den feta, kolossalt äckliga brud som är med i filmen, ha ha.
Efter Danmarksresan har jag inget gott öga till barn, det kan jag lova.

Tänkt en hel del på på det där med den Moderna Mannen.
Kan nog lägga till i den redan ganska utfyllda repetoaren hos denna kategori av man en annan sak, som jag inte riktigt får rätsida på. Den Moderna Mannen har blivit Kvinna. Ja visst det låter helsjukt. Men jag och Virre samt de nyss hemkomna brudarna ur gänget har diskuterat det där fram och tillbaka.
Den Moderna Mannen är en känslig sak. Han använder ordet jämställdhet som en slags coverup för att kunna ställa till med scener, vara svartsjuk på smågrejer och hata ens tjejkompisar. En Man som tycker det är obehagligt att låta sin tjej gå ut på krogen själv, men han skulle själv aldrig drömma om att hänga med.
Som kvinna måste man i princip uppvakta och ge denna Man choklad och blommor och sedan sweettalka hans ego - för att ens komma innanför brallorna på honom. Och det är knappt att det fungerar ens.
Ordet Manligt och Macho är för länge sedan glömda. Och så finns det de facto kvinnor därute som klagar på att deras män är för romantiska??
J a g  f ö r s t å r  i n t e



Du har tänkt allt som sagts om mig
Du kan tro allt du hört om mig
Du kan ställa frågor om sanningen
Finns det en eller finns det tusen ?

Eftersom jag inte ska gå på Kentkonserten nu på torsdag i Cloetta Center (som man hört om OAVBRUTET) eftersom jag inte direkt uppskattar tanken på att mitt idiotex ska dit och besudla Kent med sin nya brud - så har Virre bestämt sig för att ge mig en Kent-kväll på torsdag. Hon har tydligen några surprises =) Öl, massor av Kent & Virre - denna gång nöjer vi oss utan manligt sällskap (ack det kan gå så illa). Jag längtar redan! =)

Fast... Denna man får gärna joina oss om han skulle känna sig uttråkad =)

357871-72


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0