En kvinnlig touch ...






Såhär fint kan det bli i en ungkarlslya när en brud flyttat in

Ja jag har satt upp lite grejer, men är inte ens i närheten av klar. De kläder jag tagit med ligger i lådor under sängen, och jag fick möblera om hela garderoben för att få plats med två lådor underkläder.
Men det viktigaste kom upp i alla fall, som min bild på Wictor, lillebror.

Tänkte åka till Ikea imorgon och kolla in utbudet. Marcus måster verkligen byta gardiner, och byta ut alla kuddar och plädar som han har i beige taskiga färger till purpurfärgat, ockra och guld. Ska fixa lite mer lampor också, samt nya sängkläder och lite småtjafs som ljusstakar och liknande. Sen blir det nog superfint!
Vi ska ju i och för sig flytta till en tvåa så snart jag fått jobb men det skadar ju inte att få det mysigt så länge och dessutom kommer alla färager passa där också eftersom jag ska använda mig av samma färger på väggarna. Marcus har inget att säga till om ha ha!

Just nu sitter han bakom mig och testar fusk till GTA, eftersom jag suttit i en timme och tittat på Satc så fick han ta över soffan lite. Han ringde idag vid tiotiden från jobbet och berättade att han nästan svimmat på infomötet de hade idag - inför trettio pers. Så det var bara för honom att gå till läkaren och ta en massa prover som egentligen inte visade nånting. Så det blir ännu en veckas TV-häng här hemma för honom. Och mig, för jag har ju inget jobb att gå till än.
Men med förra veckans absoluta tristess färskt i minnet ska jag faktiskt ta och gå ut lite och upptäcka staden på egen hand, så vi slipper sitta i knäet på varann. 
Samt söka fler jobb! - tråkligt eftersom det tar sån tid!

Nu ska jag uppdatera mig lite i bloggvärlden och sen läsa lite Denise Rydberg.
Sov gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0