Käk!


Soppa och vårrulle intages i en väldigt ensam och enslig liten lägenhet i Linköping just nu.

Pratat med företaget som ska leasa lägenheten till en anställd, ha ha en TYSK kille på 19 bast! (Antar att karma ger igen för min ever-so ingrodda förakt för tyskar)
Gav dem en inventarielista på allt jag lämnar. Vilket kommer att bli just - allt.
Nästan i alla fall. Att de skulle få lägenheten med möbler var liksom den enda anledningen till att de ville ha lyan, och ja jag har ju faktiskt ingen användning av skiten längre.

Min ungdoms ihopsamlade krafs, med så många minnen och år på nacken - nu är det farväl. Gött ändå att en ny ung människa kan bli glad åt dessa stackars möbler, så de lever väl kvar just i "ihopskrapad-första-lägenhets"-anda.
Tydligen har min hyresvärd varit riktigt fittig och höjt hyran med hela sjuhundra spänn - jämtfört med det jag betalat, och det jag betalat har redan det varit dyrt.
Så om jag ska bli av med den så var möblerna ett måste och jag kan ju verkligen ta betalt för dem heller.

Ja ja. Ska bli skönt att bli av med det, så jag slipper gå runt och grubbla över dubbla boenden liksom.
Ska ägna min tid fram till måndag att gå igenom skit, slänga, packa och städa och göra fint till Martin =)

Nä, tillbaka till käket och Illustrerad Vetenskap nu!
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0