Sommarminnen...



En full Jackie på Peace & Love, pratar med min älskling

Ja men shit vilken sommar!
Jag hann med väldigt mycket - men ändå inte.
Hultsfred och P&L är nog det roligaste jag gjort på sjukt länge. Folket, stämningen, alla band jag sett - helt otroligt kul!

Putte i parken var en rolig upplevelse också, om än mer low key eftersom det handlade om jobb jobb jobb. Lärde mig mycket om säkerhet och det var ett skönt gäng, men det var synd att jag hamnade på jour istället för entrén eftersom min förman var totalt olämplig för sin position.
Att vara nattchef med sex funkisar under sig var sjukt roligt, och ett av de bästa minnet från den festivalen var när en full kille bröt sig igenom vår blockerade entré (det var både kravall och höghinder för, med buntband och allt) och kom springandes in på området vid stora scen, full och skitarg. Ni skulle ha sett mig - jag skällde ut honom efter noter och hotade med både polis och fyllecell och skadestånd (vilket är de lagliga påföljderna för intrång på stängt område). Han blev så rädd!
Grabben bönade och bad om förlåtelse och kröp tillbaka genom den numera sönderslagna entrén och ville hjälpa till att laga stängslet och allt möjligt. Men jag skickade bara hem honom. Vilken makt!
Det var även tråkigt att vi inte fick någon efterfest, för det hade verkligen behövs med tanke på de oändliga timmar vi arbetat. Men jag har blivit inbjuden att jobba som scensäkerhet i Malmö nästa helg på European Social Forum - så jag hoppas jag åker dit.

Dessutom träffade jag ju min numera sambo Marcus, vilket i sig är ett jävla under.
Jag trodde aldrig att jag skulle komma ifrån mitt ex, med tanke på den historia han och haft. Men efter ett par månader som singel (en av de roligaste perioderna i mitt liv) så blev jag kär - kärare än jag någonsin blivit förut.
Vi har bara varit ihop i 3 månader, men det känns så tryggt, så självklart och så bra med honom att vi lika gärna kunnat vara ihop ett år redan. Helt otroligt det känns att träffa en kille som är normal, som faktiskt kan ge och ta, vara ärlig och uppskatta mig - till skillnad från de svin jag träffat förut.
Det finns inga bekymmer, inga bråk, inga moln på himlen överhuvudtaget. Det är såhär en meningsfull relation ser ut - jag är överlycklig att jag fick uppleva det, med världens bästa kille!

Det har varit en sommar med mycket jobb, mycket tågresor och leva i kappsäck. Men jag hann inte bada en enda gång i sommar. Jag hann inte åka till Gotland eller göra de små saker som jag hade tänkt.
Men jag fick så mycket mer i utbyte.
Och nu är det höst, med det vackra kvällsljuset och den kyliga klara luften.
I en ny stad, med en ny underbar människa vid min sida och massor med goa tjejer och grabbar runtomkring.
En ny start på ett nytt liv.


Jag och Fanny på Peace & Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0