En händelserik helg...


Ja det måste man nog kunna påstå.
I fredags var det klassfest, inte för att jag går i klassen men var belägen som granne (i princip). Väldigt trevligt folk, kvällen spenderades med öl, vattenpipa och allmänt tjatter om musik, ursprung, tatueringar och barnprogram.
Lördagen vaknades man upp till baksmälla deluxe, och tyckte nästan inte att det var värt att möta Virre på Systemet och inhandla mer av denna avskyvärda dryck öl. Men efter många om och men beslutades det att man fan inte kan ligga i sängen en så strålande lördag som denna och ölen inhandlades och sedan blev det ett jävla spring och stress hemma för att hinna bli färdig till halv åtta.

Träffade dock Virre och Bjarne som planerat och vi gick på festen, som var kollektivet Gäddans (??) 1 årsjubileum. Mycket trevligt, om än dock en aning segdrucket. Vid tolvtiden hade de som skulle ut gått ut, fick efter mycket tjat tacka nej till medgång Glada Ankan, har lite svårt för detta ställe efter att min mobil så vackert blev stulen där.
Festen började mattas av och de som festat dagen innan var mer än sugna på att gå hem och sova. Dock inte jag som taggade along med diverse grabbar på efterfest. Först var planerna att gå till Leprechaun och ta en öl men eftersom klockan hade hunnit bli en del så inhandlades folköl och chips och så gick vi hem till Oscar inne i stan. Det blev alltså som sagt folkisar, en hel del cigg som avnjöts inomhus, mysko indisk musik och prat med Daniel från Göteborg om festivaler och svunnen kärlek, med Pontus blev det en hel del ordförståelse med ordboken i högsta hugg. Efter en stund kom någon på att titta efter tiden och då var klockan halv åtta på morgonen. Jag tog följe med Daniel och Dan ner till viken och spatserade sedan hem i ett tyst Karlstad med snön mjukt fallande.

Dagen efter vaknde jag klockan sex på eftermiddagen. He he!
Just nu sitter jag och skickar iväg jobbansökningar för brinnande livet.
Även till Linköping. Reggade mig förra veckan även på Stångåstaden igen (det lokala fastighetsbolaget i Linköping, typ KBAB). Just nu har jag hela 6 köpoäng, men märkte att det är mycket lätt att få lya ändå. Först är det dock bra att ha ett jobb, och ISS söker jag då aldrig till igen. Denna gång ser jag till att ha en mycket solid plan B. Tänk att man kan lära sig på gamla dar...?

Nä, nu ska jag fortsätta min jakt på den heltidsbaserade lyckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0