1a veckan på Gloclanet/TransCom


Ja inte blir det inte mycket uppdatering här inte, för att det inte hinns med!
Har inte hunnit få inlogg på jobbet än, och bloggen funkar inte på mobilen av okänd anledning.

Men!
Denna vecka som gått har nog varit den ROLIGASTE veckan i mitt liv, iaf sen Peace & Love-veckan förra året.
BA14, som är vår grupp är dödsskön och vi har redan blivit riktigt tajta (bortsett från rökblondinerna, men det är en annan historia). Planerna på allehanda kick-offs och get-to-know-fester och after work är redan in progress =)
Klarade grund-certifikatet i onsdags, och var snabbast med mina 6 minuter på provet med 95 % rätt =D
Ja, man måste ju få skryta lite. ;)

Det mesta har klarnat riktigt ordentligt, från att ha varit panik vid blotta anblicken av ETT stödsystem, typ One och ännu värre drunkningskänslor vid samlyssningen dag 1 - till att i fredags kunna nästan samtliga drivrutiner och bli mobbad av de andra för att jag pluggat så mycket (he he) Fick inte ens svara på frågor på sista frågestunden!
Jag trivs som fisken i vattnet och det är så JÄVLA KUL! Längtar sjukt mycket till den 17 juni då vi går Live och har trainee i dryga 2 veckor. Jag vill ut och ta samtal och få kontakten med kunderna redan nu liksom =)

Ja för er som inte fattar så håller jag på att utbilda mig till att sitta som teknisk support på Glocalnet Leverans/Support PSTN och senare DSL. Alltså det rent tekniska gällande hemtelefoni, och som sagt senare bredbandet också. Det är min skill, som det heter.

Jag kan säga att jag under veckan blivit aningens mer ödmjuk mot de stackarna som pendlar dagligen, för nu är jag en utav dem. Man hinner verkligen ingenting! Idag ska jag träna för typ första gången denna vecka.
Kommer man hem kl 19 på kvällen så har man bara drygt 45 min på sig att träna, och man är så jävla slut att man knappt ens orkar äta middag när man väl kommit hem. Man har definitivt fått lära sig att somna fast det är typ fullt dagsljus ute (som det är på kvällarna runt 23-tiden numera)
Jag har varit med om ett busshaveri utanför K-hamn, blivit nerdränkt med kaffe av en av rökblondinerna (väldigt uppskattat), fått min lya nytapetserad (och det var så grymt, jag är fullständigt förälskad i mitt egna hem) gått ner "bara" ett par kilo till (man förbrukar fett mycket kal till att bara använda hjärnan och sitta still??) och blitivt polers med x antal sköna människor i gruppen =)
Att TransCom dessutom har ca 1000 anställda och att medelåldern är på runt 25-29 innebär att det ränner runt en massa cute grabbs... Börjar känna mig smått redo att ta tag i den biten igen snart =)

Nä nu ska jag inte tråka ut er med mer info, blir mycket på en gång när man bara hinner uppdatera en gång i veckan. Nu ska jag till gymmet och pumpa stenhårt.
Ciao på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0