Sömn - nödvändigt?



Alltså - fan vad allt skulle vara bättre om vi inte behövde sova.
Jag menar 6-7 timmar fler på dygnet att hinna med alla de där saker man aldrig hinner annars.
Typ träna oftare (och utan stress), laga mat (och hinna njuta av det), kunna läsa en bok i lugn och ro med en god kopp te, umgås med vänner och ta en spontan filmkväll, chilla med grabben utan pressen att lägga sig i tid för att man ska upp bajstidigt, hinna styla håret, sola solarium, se alla sina favvoserier, hinna betala räkningar, gå mysiga promenader, ta långa bad ... ja listan kan göras lång.

Då förstår ni att jag verkligen har grejer fullsmackat på varenda minut av mitt dygn.
Man skulle ju kunna muteras till att kanske bara sova 1 timme per natt? Skulle vara perfekt för mig.
Tyvärr är man ju en sån där som skulle behöva minst 8 timmar helst, men snarare får drygt 6 (om jag har tur).

Idag ficki iallafall grabben kompa tidigt, så han gick seriöst hem till mig, hämtade min tvätt, gick hem till sig och tvättade åt mig. Inte ens tvätten har man tid till liksom. Så sjukt snäll.
Sen stack vi iväg och tränade, fan vad det behövdes - denna dag har varit lång och jobbig på alla sätt.

Nu ska jag duscha och skvätta på mig massa babyolja - man blir så sjukt mjuk i huden!!


Älskling skickade mig ett Ros-sms som Interflora börjat med.
Då visar mna upp det & hämtar ut på valfri Interflora. Sött!


Sov gott!!

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0