En väldigt låååång dag


Hej och hå!

Vilken jävla dag.

Upp supertidigt, in med morsan till sjukan, de förberedde henne efter att vi fått vänta en och en halv timma, sen efter det sprang dom nästan till operation efter att hon fått lite lugnande.
Det mäktes att det gick för snabbt för henne, hon var väldigt rädd när hon skulle rullas in och vi inte fick hänga med längre. Detta var vid nio och vi fick besked om att hon inte skulle vara klar förrän vid tre, så vi åkte hem igen.

Försökte hitta bussar som kunde ta mig från Eksjö till Jönköping, med blandade resultat. Gav upp och sov några timmar istället. Jag och två äldsta brorsorna åkte in till tre och träffade en groggy och trött mamma som hade ont. Epiduralen lades snett och den hade tydligen gjort jätteont, det sista hon mindes var att hon grät av smärta. Great liksom.
Vi tog lite bilder, jag sprang ner och handlade till henne enligt en inköpslista jag fått med mig : Skumbilar, 2 påsar Rallydäck, 1 Geisha och en Fanta =) Bättre det än inget, risken för illamående och kräkning är ju ganska stor.

Dagen har rullat på med diverse läsning av tidningar (kan nog allt om kungafamiljen nu), lite tv-tittande, mat-jakt i Eksjö och sen kom alla grabbar upp och hälsade på.
Morfindosan började läcka från ryggen, inte undra på att hon fortfarande hade i ont i ena sidan! Läkaren kom förbi och berättade om op, vad som händer nu osv. Prover skickats för analys, men allt som allt gick operationen bra, var mindre ärrvävnad än trott, så nu är allt borta!


Johannes & mammie

Har gråtit idag, blev så frustrerad förut när det inte ens verkade som att jag skulle komma hem med bussar och allt. Ringde älskling som tröstade, gick in på toa efteråt och tjöt ögonen ur mig, sen kändes det lite bättre.
Har nog en hel del som legat/ligger och som man under vardagens stress inte riktigt hinner med...


// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0