Nu är det bara att vänta



Tjohopp!

Alla betyg inskickade, anmälan gjort och högskoleprovet kirrat sen förra helgen.
Nu är det bara att vänta på provresultat och antagningsbesked. Känns stort!

Svärfar och grabb håller på och dividerar över den sista biten golv i gästrummet, den är en tröskel där som inte är helt lätt att lägga klick-golv inunder. Åh grabben är ju en envis jävla åsna när det gäller saker här hemma. Det ska vara på hans sätt, precis allting. När man försöker hjälpa till eller har andra lösningar på saker och ting så blir han sur istället.
Så jag har flytt till sovrummet, ingen idé känner jag.
Jag hade så gärna varit klar med hemmet nu, men icke då. Grabb har ju en miljon saker till i sin gamla lya, däribland hans höj- och sänkbara arbetsbord som ska hit och högtalare och projektorduk osv osv. Känner att jag vill strejka nu! Fy fan.

Nej, ni får se lite bilder so far av bygget!


Badrummet som ska målas kritvitt så småningom.


Halva golvet klart i gästrummet!


Se så fint! (Dock ett litet hörn kvar som det nu som sagt jobbas med)


Ett litet stycke kök!


De oerhört gräsliga handtagen (trä) och de jag valde, så himla snygga!

Japp, ska ta mer bilder ikväll och visa, det låter på dem därute som att golvet är klart nu, så ska vi in med säng och möbler i rummet och göra helt klart.
Vardagsrummet är nästan helt klart nu, med tavlor uppe, även i hallen. Är verkligen stolt över mitt hem!
Dessutom fick vi påringning av kakel-nissen tidigare idag, han kommer imorgon kl 7 och börjar kakla köket =)

// J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0