Förbannade Ikea



Jag köpte, när jag flyttade in, en ny MALM-möbel - ett toalettbord med glasskiva att ha i sovrummet.
Tyvärr fick jag en bänkskiva med en stor 12 centimetersbit bortskavd och på flera ställen hade "folien" släppt.
Jag är ju inte direkt känd för att få röven ur vagnen snabbt när det gäller livet utanför jobbet, men efter nån vecka ringde vi i alla fall till Ikea och kollade om jag kunde få en ny skiva. Sagt och gjort - supersmidiga Ikea skickade en ny skiva till mig här i Karlskoga kostnadsfritt och snabbt. Inget att säga där, blev imponerad hur smidigt allt gick.

Sen har den där skivan stått i min hall med kartong och bubbelplast och allt i typ en vecka. Idag tog jag äntligen tag i det.
Skruvade isär. Fick operera ut den nya skivan ur all bubbelplast. Försiktigt bort med glasskivan. Skruva ihop. Inser när jag försöker sätta dit utdragslådan att jag satt benen på fel håll. Skruvar isär igen. Justerar benen. Råkar tappa den nya orepade skivan mot mina skruvmejslar som ligger på golvet (!!). Skruvar ihop allting igen. Ställer den på plats. Lägger på glasskivan. Puh!
Som tur blev det ingen repa på den nya skivan. Men jag kan säga att jag stank turk (no offense) deluxe efter den pärsen.

Så Ikea i alla ära. Men jag måste ju fan vara otroligt puckad, eller ha en sjuk övertro på mig själv - för varenda gång jag ska skruva ihop något från Ikea får jag göra om det minst 2 gånger.

Toalettbordet med den gamla skivan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0