I vår smäller det !



Herregud.
Idag är en bra dag.
Ni vet den där hemligheten jag snackat om men inte velat avslöja?

Jag ska bli sambo!

Jag och Emil fick idag en lägenhet - wiehoooo! =)
En helt underbar trea med öppen spis och balkong. På Kvarnberget, faktiskt precis mittemellan min och grabbens lägenheter - så vi flyttar hälften var ha ha.
1 april är det inflytt, men vi ska renovera kök och lägga golv och lite sånt innan, så i mitten av april blir det inflytt.
Jag har fått så otroligt många lyckönskningar idag - de på jobbet blev helt i extas och familjen är så glada för vår skull. Riktigt kul att höra och jag tackar så mycket !

Så nu vet ni det =)

Idag hade vi möte på jobbet, riktigt givande faktiskt. Fick lite nya grejer att gräva i och är nöjd med att jag fick igenom lite ändringar i rutinerna osv. Dagen gick otroligt fort!

Direkt efter jobbet gjorde jag det jag hatar mest i hela världen - handla mat.
Drog till Willys, tog en halvtimme på mig och ja, det gick väl bra. Om man jämför med hur det brukar gå!
Kom hem med LCHF-mat för en femhundring, ha ha hade med mig sjuhundra spänn och jag var SÅ nervös i kassan och trodde att jag absolut skulle ha handlat för mer än jag hade med mig. Värsta känsla i världen! Men det gick ju bra ... =)

Så jag har precis avnjutit en middag bestående av nötfärsburgare med ost, sallad och en god dip av creme fraiche och majjo. Känns helt underbart att få komma tillbaka till mina LCHF-vanor nu när jul och nyår är över. Visst är det underbart att få fuska, men när kroppen i princip pajjar ihop och man mår dåligt av det - ja då är det dags att ge sig.
Dammade av min LCHF-kokbok här igår och fick massa av inspiration och upplägg.
Imorgon tänkte jag ge mig på att laga chilikassler i ugn.

Nä, nu ska jag ta och surfa runt efter lite inspiration här. Så många frågetecken... vad ska man ha för färg i vardagsrummet? Sovrummet? Och köket - damn vad svårt! ;)


// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0