Och så börjar vi om igen.



Yes.

I fredags skrev jag kontrakt på en fin liten tvåa på 55 kvadratmeter, ca 5 minuter ifrån jobbet.
På torsdag får jag hämta nycklarna och så ska jag väl försöka flytta in på fredag.
Helt underbart.

Bara att slippa pendla, slippa betala en tusenlapp för något så spännande som ett busskort varje månad, få två timmars sovmorgon varje dag jämfört med nu... ja jag längtar. För att inte tala om all tid jag kommer få över, när jag är hemma vid halv fem varje eftermiddag!

Sen att få inreda mitt egna hem, titta på/köpa nya möbler, fixa och dona - ja jag älskar det. Ska bli så himla underbart att få bo själv framöver.
Inte för att det är jobbigt att bo med Emil, tvärtom - men jag är helt enkelt en person som tycker om att bo själv. Jag är helt enkelt inte gjord för tvåsamhet.

Sen att jag är sjuk som en gris, att det regnar ute, att trots att hela lägenheten är städat och golvtorkad och tvätten håller på att tvättas - så står disken och glor på mig från sin enorma tron. Har egentligen tusen saker att ordna med, handla, beställa osv - men jag orkar bara inte.
Ska nog tillåta mig själv vara sjuk ikväll, med film och lite godis!

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0