Fredagsölen



För mig är fredagar den bästa dagen i veckan.
Fredagar är heliga.

Därför tar jag (nästan) varje fredag min fredagsöl. Den är lite symbolisk.
Är det fredag så ska det vara fredagsöl. Med risk för att låta gravt alkoholiserad ha ha!

Idag fick Emil kompa från jobbet för att kunna dra till sin lya och måla.
Han skulle ändå till bolaget för att handla ölpatron tills imorgon, så han gick med på att köpa några fredagsöl till mig.

När jag kommer hem kl 20.15 har grabben seriöst tagit en taxi från Karlberg hem till mig med mina öl, och de står på bänken i köket inom räckavstånd från dörren; snabbt så att han hann med bussen till Karlstad igen.

Jisses.
Jag vet att jag oftast är den personen som skämtar, låtsas-driver och oftare än vad jag själv tänker på framhäver Emils mindre bra sidor på skoj - och att detta kan uppfattas av andra som väldigt drygt.
Och jag vet också att jag är en person som har svårt att säga välmenade, från-djupet-av-hjärtat-saker till de personer som verkligen förtjänar det.
Och inte för att det handlar om just fredagsöl - utan gesten - så som Emil så sjukt ofta gör.

Du är min bästa vän. Och du är bäst i hela världen, även om jag alldeles för sällan verkligen säger det, på riktigt ♥ Tjejan som får dig kommer skratta sig lycklig :)





Och nej, jag är inte full.



Inte än ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0