Tramp & flås



Kvällen till ära invigde jag steppern idag (provade lite igår) och tränade i en halvtimme med lite olika tempon och squats. Första kvarten undrade jag lite eftersom jag inte var så anfådd, men när jag var klar var jag helt genomsvett! Bådar ju gott inför framtiden :) Den ska bli min bästa vän, en halvtimme varje veckodag ska vi hänga, han och jag.

Sen ska jag införskaffa mig ett hantel- och skivset så att man kan få styrketräningen också. Är man för seg/trött/lat/omständig för att ta sig halva STAN till ett gym - så får man helt enkelt skapa ett hemmagym!

Annars har jag mest gjort tråksaker ikväll. Lagat mat och lunchlåda, rensat i smyckelådan, slängta massa gamla makeup-grejer, tvättat sminkväskan och sminkborstar. Diskat och städat undan. Yey.

Idag på jobbet förresten fick en kollega till sig en uppgift som bl.a. innebar översättning från facklig engelska till svenska. Åh vad jag satt och önskade att jag kunde fått den!
Finns verkligen ingenting bättre än en utmaning som har med språk och text att göra!

Jag lovar, om någon anonym skulle skicka mig skrivuppgifter så skulle jag göra varenda en och jag skulle gjort det helhjärtat. Det får mig att inse att det är dags att börja gnugga pluggknölarna snart igen...
Med andra ord börja plugga! Och TÄNK att min utbildning ändå finns nära.

Börjar jag plugga till nästa höst, alltså om ett år, så kommer jag få min fil kand när jag är 29. Det är ju faktiskt innan 30, så det känns ju ändå oK. Då har man ju faktiskt hunnit med en hel del om man tittar tillbaka från 20år till 30. Det är ju fan en perfekt plan.
Dessutom (en av de bästa bitarna) är att man har en hel termin att göra mer eller mindre vad man vill med. Plugga PR i London? Internship på något kontor i Barcelona? Multimedia i Köpenhamn? You name it liksom.

Vi får se hur livet artar sig innan jag till 100 % gör beslutet. You got til' Christmas life!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0