I'm alive, but not here



Kära bloggen !

Jag har tyvärr under denna sommaren, efter att jag blivit med iPhone, glömt bort dig lite...
Det har varit krångligt att nå dig, och din funktion är liksom inte lika bra som den var förr. Jag är ledsen att säga det, men jag har hittat nya... Säg hej till mina nya vänner Twitter och Instagram - båda snabba, pigga och i miniformat lätt-tillgängliga i min mobil.

Jag heter Kickmeyer på båda.

Kommer inom snar framtid byta bloggportal till blogspot då det finns en app till den, där blog.se inte har det. Måste bara komma på ett bra sätt att flytta mitt domän-namn till den andra portalen.



När jag ändå är här ... så kan jag ju berätta lite om min sommar.

Semestern invigdes med en vecka, där jag och älsklingen åkte till Göteborg och Köpenhamn. Sjukt varmt och underbart väder. Vi hann med Liseberg, uteserveringar, spårvagn, Tivoli, Ströget, Nyhavn - you name it. Hotellet vi bodde på var riktigt bra!
Några minnesvärda stunder var när jag glömde min dator på bussen precis när vi gått av bussen i Köpenhamn och vi kommer på det precis när bussen börjar åka. Oj vad grabben fick kuta ! Som tur var så fick vi tag i den.

En annan grej var när grabben köpte fishermans-shot som "bara" var 16%-ig och drog i sig hur mycket som helst, och vi hann bara ute på krogen i ca 45 minuter innan jag fick valla hem honom genom Köpenhamn city. Han dricker än idag inte fishersmans-shots haha !

Eller när vi på lördagen satte oss på ett supermysigt fik vid en tvärgata till Ströget och Danmarks värsta oväder på 30 år höll oss fångna där hela kvällen. Tivoli fick utrymmas och hela Köpenhamn var typ öde när vi halv nio på kvällen kutade hem till hotellet, när 5-kronors haglena hade slutat falla.

Sedan blev det ju en hemsk hemsk jobbvecka därimellan där Karlskogas egna festival Putte i Parken tog plats. Pip var inte hemsk, men att jobba var det. Speciellt på torsdagen (när vi festat stenhårt till kl 03 på kvällen för att jag ville höra en speciell låt av Ke$ha och fick vänta till sista låten), åh fy satan vad bakis jag var!

Vi partade alltså onsdag, torsdag, fredag och lördag. Hårt. Helt insane.
Bäst var utan tvekan Pendulum, The Ark, Treadstone, Bob Hund och Håkan. Fast Håkan spelade inte Hurricane. Jag blev så besviken att jag lade mig i gräset, sista dagen och efter att allting var slut och vägrade gå upp. Slutade  med att jag och grabben och hans grabbgäng gick till Statoil och lämnade ett spår av distruction efter oss och sen rakt ner i sängen halv sex på morgonen.

Sen var det dags att packa festival-väskan igen och åka ner till Småland. Hängde med familjen i tre dagar, innan bror min skjutsade mig till skogen där magin sker - Hultsfred.
Där mötte jag upp Rovin, Freddy och Frida som hade satt upp vårt camp tidigare på dagen. Åh vad bra det var !! redan första kvällen hittade vi två grabbar som campade på bortre ängen, så vi tog allt pick och pack, lyfte upp tältet som det var och promenerade bort med allt till vårt camp på stranden. Fan vad vi festade och vilka härliga grabbar, vi nakenbadade till och med i Hulingen den kvällen !
Det finns så mycket jag kan berätta om de dagarna, men det kommer bli världens längsta inlägg. Får ta det när jag bilder att lägga in sen.
Bäst var Prodigy (sjukaste jag sett!), Royal Republic, Raubtier, Maskinen, Slagsmålsklubben och Amand van Helden.

Bästa Hultsfred hittills ! Inte pga musiken utan pga människorna.
Ses nästa år igen !

Ps. 4 dagarna kvar sen börjar min riktiga semester. 2 veckor av slapp !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0