latitude longlitude



Nästan en vecka klarjobbad. Bara imorgon kvar, men då är det ju fredag.
Fredagar känns ju aldrig jobbiga.

Normalt sett skulle ni läsa om hur underbart det ska smaka med en fredagsöl imorgon kväll med den och där. Men, så blir det ju inte. Känns faktiskt helt lugnt. Är faktiskt inte ens sugen på fredagsöl!
Trodde ni aldrig att ni skulle läsa va ? :)

Imorgon kväll ska istället spenderas på stan, jag behöver handla min del av middagen på lördag, samt lite annat tjafs som behövs. Sedan har jag bestämt för att städa lyan, något jag försökt ignorera hela veckan. Det skulle ha behövs redan i tisdags...

Utöver det blir jag så irriterad på mig själv, att jag av någon anledning hela tiden skjuter upp det här med plugg. Med eventuellt byte av jobb. Att eventuellt behöva flytta till mindre om jag väljer att satsa helt på plugget. Och så vidare.

Fick ju bra med hjälp och klara besked av Kunskapstorget i Linköping redan i måndags, och i tisdags damp mina betyg ner i brevlådan. Ändå har jag lyckats "glömma" att ringa Komvux här för kolla eventuell distanskurs och slutbetyg.
Jag tar inte tag i det.

Istället sitter jag på Hemnet och tittar på bostadsrätter i Linköping, på jobb i London, drömmer mig bort tills om tre år och hur allt kommer vara då. Mina drömmar är så klara, så varför är det så svårt att genomföra dem?

Det har väl med trygghet att göra. Att släppa allt jag har nu, som jag jobbat hårt för att komma till. Det kan ju verkligen gå hur som helst. Jag kanske inte ens klarar av att plugga längre? Det var ju så länge sedan. Ändå längtar jag till det så mycket. Däremot; att leva på minimalt med pengar och dessutom mata äckel-Csn med ännu mer lånekronor är ju inte direkt lockande. Men ändå: det enda riktiga.


Tar och hämtar tvätten istället innan jag får huvudvärk.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0