Nystart



Hej hopp!
Var ett bra tag sedan jag skrev något här. Har verkligen inte haft tid med allt som hänt och varit.

Jag har fyllt år, det har varit jul och nyår. Bror har varit här (åkte hem igår), vi har festat, varit ute, varit bakis, jobbat osv.

Sammanfattningsvis kan jag säga att nu när jag fyllt och helgerna är över, så inser jag verkligen detta år att jag är vuxen och hur vuxenlivet ser ut. Att fylla år är inget särskilt, julen betyder ingenting längre. Att gå ut på krogen och supa skallen av sig förlorade väl sin charm för flera år sedan egentligen, men det är nu jag insett hur jävla värdelöst det är. Känner mig trasig både i kropp och själ efter de två senaste veckornas eskapader.

Tänker inte avge några nyårslöften, eller börja ett nytt liv. Det är lika effektivt som att tänka "på måndag ska jag börja...". Nej.
Jag känner väl egentligen bara att jag behöver rannsaka mig själv, få lite klarhet i skallen som just nu känns mossig och dimmig. Jag vill bli hälsosammare dock, och börjar inse att alkohol nog inte är min bästa vän. Den ska jag försöka hålla mig undan, men om det blir lätt eller inte får tiden utvisa.

Nu har jag i alla fall semester i en vecka, och den kan nog inte ha kommit lägligare faktiskt. Ska ta tid på mig att vara ensam och andas ut.
Har tillbringat dagen med att städa bort de ton av hundhår och damm som Sigge lämnat efter sig, diskat, lagat mat. Nu känns det fräscht igen!
Kvällen bjuder nog på ett par filmer, eller Bing Bang Theory-maraton, får se vad jag är sugen på!

Vill också rikta ett tack till de personer som varit med mig och förgyllt både födelsedag och högtid. Känns bra att jag så fina vänner ♥ även om jag tyvärr inte alltid själv är en.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0