Galna dagar

Jisses vad de senaste dagarna gått fort!

Igår var det bara att sätta sig med reportaget och skriva skriva skriva. Fick ett infall och ringde enhetschefen på Boängen och frågade om jag kunde få stjäla en kvart av hans tid för en intervju. Som tur var så hade han tid samma dag så det var bara att trotsa regnet och bege sig till lasarettet.
En kvart blev en timme och innan dess hann jag gå fel och irrade in mig på avdelningen. Alltså en sluten (låst) psykiatrisk heldygnsavdelning. Fick sjuka flashbacks från filmer som Götboet (otroligt fördomsfullt jag vet men kunde inte hjälpas) innan en sköterska med massa sådana där pillerkoppar i händerna visade mig ner till enhetschefen.

På väg därifrån bevittnade jag en bilolycka. Och just ja, precis när jag kom till avdelningen kom farbror blå med piket och allt med nån kille mellan sig. Sjuk dag.

Idag har jag filat som en galning på texten, jag lyckades få ihop mer än hälften igår och det blev slutligen 3 A4. Gränsen låg på 2. Och jag lämnade in hela 40 minuter före deadline!

Utöver det har jag tränat idag. Armarna lär väl trilla av imorrn, körde hårt och fokuserat idag. Lite bråk med grabben, lite mat och lite pauser från datorn. Ja.

Och nu är jag pluggledig. Tills imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0