P a u s

My god.

I början av mina kurser fanns det nog ingen annan som hatade InDesign så mycket som jag. Fattade ingenting trots att jag köpt den svindyra boken. Kanske har och göra med att jag egentligen aldrig gick igenom allt som man ska utan kollade lite när det var något specifikt jag behövde hjälp med.

Nåväl. Sedan en tid tillbaka kan jag säga att jag faktiskt gillar InDesign. Ord jag aldrig trodde jag skulle yppa! Men allt är väldigt enkelt bara man lär sig. Och det gör i alla fall jag bäst på egen hand.

Nu sitter jag och gör en hel tidning i InDesign. 7 sidor sitter jag med hittills. Skönt att det rullar på men satan så seg i skallen man blir efter ett tag. Så jag tar lite mikro-pauser. Dricker lite öl (ursäktar mig med att jag behöver det för min kreativitet ha ha) och röker. Röker ja.
Passar på när grabben är hemma hos sig och ligger sjuk. Alla medel är tillåtna när man ska prestera på minsta möjliga tid.

Har en kurs där jag fått högsta betyg i alla uppgifter. Måste komma på en belöning om jag lyckas med ett streak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0