PiP

Efter fyra dagars festivalande som Säkerhetsjour i Karlskoga är jag nu hemma igen. Vi blev klara inatt vid fyra tiden, så jag poassade på att åka till älskling i Karlstad och gosa ett par timmar innan jag fick skjuts tillbaka till K-skoga för att ta buss/tåg/buss hem med bror. Jag hade ju helst av allt velat stanna hos älskling... Det har varit en fruktansvärt fysiskt påfrestande festival, men jag har gjort massor av olika saker, så omväxlande var det i alla fall. Höjdpunkten var när jag stod i scendiket som tvåa mitt under Turbonegro, alldeles framför sångaren. En annan höjdpunkt var när Christer, en av Security Managers lät mig bevaka P1 så att jag fick se Håkan Hellström från början till slut. Riktigt bra spelningar, där var Mustasch på TOPP, sångaren var riktigt jäkla packad men ack så rolig och underhållande och vilken röst! Har sett dem många gånger förr, men denna spelning på största scenen på PiP passade dem perfekt. TeddyBears STHLM som avslutade festivalen var också väldigt bra. Håkans spelning var ganska halvlam och P3 (största scenen) är alldeles för liten för en så stor artist, speciellt ljudmässigt. La Puma gjorde en beundransvärd spelning på ljusa dagen mitt i regnet framför en handfull besökare. Turbonegros enda spelning i Sverige - på PiP i Karlskoga Värmland... Endast lokala TurboJugend kom och det var väl tur det. De gjorde en väldigt trött, oengagerad och fruktansvärt dryg speling. Har aldrig förstått artister som tycker om att trycka ner sina fans. Helt OK musik, men fy fan vad vidriga killarna är. Såg dem up-close om vi säger så. Nä, efter att ha övat lyft i diket på P2, skottat flis över hela gropområdet på samma scen och lyft diverse antal scenstängsel och dylikt, samt jobbat mer än 24 timmar i sträck utan sömn - 2 gånger under festivalen - så är jag med rätta riktigt trött och har riktigt ont i kroppen. Tror jag somnat på varenda ställe möjligt idag. Saknar min älskling.. Mycket vil ha mer, ett par timmar räcker inte =/ Men snart snart ses vi igen =D Uppdaterar mer imorgon när jag är lite piggare. Cheerio!

Kommentarer
Postat av: christine

Hej!

Vill du ha något intressant att läsa varje dag?

Isåfall tycker jag att du ska ta en titt på min blogg och se om det är något för dig, Skriv gärna vad du tycker!



Ingen dag är den andra lik i min blogg.

Välkommen :)

2008-08-03 @ 22:33:21
URL: http://christiinek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0