Pastasallad på Trygghetscenter


Puh ja.
Det blev en kopp kaffe hos en trött Marcus idag vid tre. Sen fick jag skjuts till Arbetsförmedlingen (ligger en gata bort ha ha) och där var dom så snälla!
Tanten jag pratade med var glad och trevlig och hälsade välkommen till Karlstad. Första gången någon sagt det faktiskt. Så nästa vecka har jag 3 möten att gå på! Jag fick också massa beröm för det jag gjort hitills och för min inställning - kul =)

Sen bar det av till bibblan för att lämna tillbaka de Liza Marklund-böcker jag läst ut. Ohh, är så sugen på att läsa Gömda, den sista jag har kvar av Lizas böcker, förutom den alldeles nyaste. Men de verkar inte ha just den boken på Biblioteket, eller så är den utlånad.
 Åh, längtar verkligen efter pengar nu så jag kan köpa lite nya böcker!
Fyra nya fick hänga med hem bl. 2 av Charles Bukowski's självbiografiska. De andra två fick bli lite lagom tråkig chicklit.
Försökte mig på att läsa lite av Anne Holt, men guuuuud jag kan verkligen inte med alla norska namn! De fuckar upp storyn totalt. Tacka vet jag riktiga svenska krimförfattare som Henning Mankell, Liza och framlidne Stieg Larsson (fast Stieg var ju dansk men ändå).

Anyway vid fem gick jag till älsklings jobb igen, där han bjöd på mat och kaffe. Sen fick jag skjuts hem, skönt att slippa gå ute nu! Men jag ska nog ner till stan igen och möta upp honom så han slipper gå hem själv ikväll.
Och jag har så tråkigt att jag städade hela köket OCH badrummet när jag kom hem. Hua.

Undrar hur min familj har det. Inte hört ett knyst därifrån på flera veckor.
Ja ja, nu ska ajg väl glutta lite på TV och få tiden att gå. Hatar att vara arbetslös!


Jag och min bror Timo. Lika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0