Konsten att förgylla en måndag


Gå upp tidigt.
Lika bra att få allt jobbigt gjort på en gång, så fort som möjligt.

Försök komma hem så tidigt som möjligt.

Samåk med kompisar och slipp trängas med strangers på bussen eller måndagskompa och ta den tidiga (tomma) bussen hem.

Slappna av när du kommer hem.
Ta en kopp kaffe, lägg dig i sängen och relaxa till Nyheterna, byt till bekvämare kläder och släpp ut håret eller burra ner dig i en stor myströja.

Ät något gott, lite vardagslyx är extra värt på en grå regning måndag.
Laga något eller ät tillsammans med någon du tycker om och som gör dig glad.

Och till sist, gör inte som jag- Utan lägg dig i tid, se till att få minst 7 timmars sömn!
Tisdagar är inte roliga dagar om man är uttröttad.

Med andra ord.
Gick upp kvart i fem, fick gjort massor på jobbet (även om jag nästan somnade ett par gånger), tog samåkning med Martin och Ola, lyckades glömma mobilen i Martins bil vilket ledde mig hem til älskling för att låna väckarklocka, vilket slutade med gos i sängen framför 2 ½ män, och god mat (panpizza med bacon och kebab) framför Chuck. Inna jag var tvungen att pallra mig hem. Och trots det är jag alldeles för sent uppe.
Vips så var måndagen slut.



Så nu är det dags att sova. Natti!

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0