När jag ändå super mig full...



He he skämt åsido!
Har läst ut Mari Jungstedts bok "I den stilla natt" - kan rekommendera den till samtliga! Älskar böcker med samma karaktär som man får följa, och Mari är en sjukt duktigt krimförfattare.

Men. Jag sitter här och lyssnar på jävligt bra musik.
Började med The Cardigans - vilket utsökt fick mig att tänka på den bästa spelningen jag någonsin sett i hela mitt liv.
Cardigans anno 2006 på Hultsfred. Klockrent.
Så här kommer en lista av de absolut bästa spelningarna jag varit på - topp 3! Eller 4? ... 5 ? =)


Cardigans Hultan 06. Topp 1 - fortfarande 4 år senare.


Nina Perssons röst live är HELT fantastisk! Klockrent från början till slut.


Kent i Norrköping 2008.


Grabbarna var så taggade att man kunde ta på stämningen !


Ljusshowen ( som jag sett tidigare ) var enastående.


Mustasch sommaren 09 på Arvika. Oh my god!


Den mest underhållande spelning jag nånsin sett! Älskar Ralf - vilken shower!


Kent på Annexet anno 2008. Premiärspelning för Tillbaka till samtiden.


Vi köade i is-kyla i ca 2 timmar innan denna spelning. Och körde fel och hittade knappt till Globen ha ha.

Sen är ju Aestetic Perfection faktiskt med på denna lista. Kolla upp dem på Youtube - ni kommer inte ångra er!

Och kollade nu... Kent ska ännu en gång till Hultsfred 2010. Jag kommer vara där! Festivalsommaren 2010 käns som att det blir den bästa ( och den sista för min del) !!!

Mycket nöje!

// J

OBS! Alla bilder är lånade av Rockfoto.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0