Lite bakning (!)



He he.

De som känner mig vet ju att jag inte är särskilt huslig.
Typ som att jag inte har några blommor hemma (alltså inte ens en enda), att jag knappt vet vad ett basskafferi med mjöler och bakpulver är för något, att jag har ungefär 4 kryddor hemma (do you need more?) och som sagt bakning - inte något jag får för mig att sysselsätta mig med en random onsdag.

Men mirakel kan ju ske.
Häromdagen gjorde jag ägg&bacon-muffins att ha som snabb och enkel frukost. Igår snodde jag ihop en räkpaj from schratch - som dessutom var helt divine - och idag har jag bakat lyxfrallor.

Ja allt är LCHF. He he. Det är en konst!

Det första jag gjorde var att smöra och bre ost och salami på med ett glas mjölk. Konstig sensation att det inte smakar som bröd-bröd men helt OK. Har man bara i mer kryddor och inte så mycket fiber-husk som jag hade så blir de nog fan lyxiga! :)

I övrigt. Puh.
Helt slut. Heeeeelt jävla slut. Och lite besviken/förbannad. Men inte på något viktigt. Egentligen.
Pratade med Emil i en evighet förut och fick ur mig det värsta av ångorna :)

Och det bästa - han fick lägenheten här i Karlskoga som vi var och tittade på för ett tag sedan! Wie hiii....! Så himla glad för hans skull.



Nu kan livet här börja på riktigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0