Week end



Gårkvällen var riktigt trevlig.
Vi grillade och trädde spett som galningar, brandlarmet tjöt två gånger.
Jessicas sorbet var sjukt god, och något jag kommer prova på att göra hemma själv :) Fick till och med en doggie-bag med hem haha.

Vi blev sjukt trötta efter maten så det blev massa garv i soffan åt lolcats-bilder och bus med Stella. Camilla blev sugen på utgång så strax efter tolv fick jag skjuts hem. Jag drack en halv folköl som Camilla hade hemma, och jag vaknade upp med huvudvärk imorse. Trots att jag drack en hel 1½ liters Ramlösa under kvällen. Märkligt.
Det var trevligt att äta med sällskap och få sig några skratt i alla fall!

Idag har jag lagat lunch, diskat, dammsugit, skurat badrummet samt dammtorkat överallt. Möblerade även om bland mina böcker, med Harry Potter-boxen på hedersplats :)
Skönt att ha det städat, då kan man slappa i soffan resten av kvällen utan dåligt samvete.
Dock borde jag gå och panta, har så mycket pant att jag inte kan öppna dörren till städskåpet utan att hundratals pantflaskor ramlar ut (det gjorde de också, över hela köket precis när jag hade städat klart).

Nu till veckan blir det mellanpass med en liten utbildning på onsdag.
På torsdagen tänkte jag utnyttja Emils fullproppade skafferi med mjöl, bakpulver osv för att baka kanelbullar. Det är nämligen min fika-vecka på jobbet. Förhoppningsvis går veckan snabbt!

Nu ska jag se om det går någonting vettigt på tv. Mtv hade de tagit ut ur utbudet! Och Gordon Ramsay verkar vara på varenda jäkla kanal... Suck.
Får nog bli någon film. Kan varmt rekommendera Transiberian samt Die Hard 4.0!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0