Ett gott nytt 2013

Ja såhär på årets sista dag är det ju kytum att reflektera över händelser under det gångna året. Det här med att läsa folks årsresumeér är väl knappast kul för andra, men intressant för en själv att dokumentera och gå tillbaka till. 2012. Året jag började plugga på universitetet och tog tag i min framtidsinvestering. Det var ju bara en tidsfråga om man frågar de som känner mig. Första terminen blev litteraturvetenskap - som jag är glad att jag läste - och en underbar vänskap i Josefin. Många tråkiga stunder som blev förgyllda av henne. Jag pendlade till Örebro från Karlskoga och började vantrivas mer och mer i den lilla staden.
Sommaren kom och Josefin flyttade tillbaka till Skåne. Jag började sommarkurser på Växjö universitet och tillbringade sommaren med lite pengar, massa böcker och roliga uppgifter. Två¨festivaler blev det också - Hultsfred med syskonen, där jag för första gången kände att jag verkligen blivit för gammal för att slira runt i tält, kissa på bajamaja och dricka öl i en vecka. Putte i parken i Karlstad åkte jag och Emil till, vi fick låna en kompis lägenhet och vi såg Kent, drack alkohol, svor över regnet och avstånden. Även denna festival kändes knappt, knappt värt. Men kul att jag kunde "go out with a bang" på min 11e festival och Kent med det.
Under denna resa fick jag ett samtal från Örebro med besked om att jag fått en lägenhet. Så i september var det dags att flytta in och påbörja hösten kurs, som lev psykologi. Trivts oerhört bra i Örebro, kursen har varit mycket intressant och jag har träffat underbara människor i och med våra alla grupparbeten. Betygsmässigt har det gått hur bra som helst, klarat alla tentor och arbeten utan att knappt behövt anstränga mig (fick VG på senaste).
Haft pappa på besök, och känt att vi verkligen är på samma nivå - det här med vuxenlivet och förälder är en ganska rolig sak. Aldrig haft ett så trevligt besök, och dagarna gick fort. Fyllt 28 år och firat på ett lite mer vuxet sätt. Firat jul. Och nu är det nyår. Vad fort man kan summera ett år?
Har under året blivit lite mer insiktsfull, känt lycka och kärlek och tacksamhet över mitt stabila förhållande. Kommit till beslut angående att sluta umgås med en del människor, och även haft turen att träffa några nya. Sammanfattningsvis ett ganska avslappnat, tillbakalutat år med trygghet och planer på räls. 2013 innebär nya kurser, jag går ut först med mediakommunikation. Jag ska försöka bli mer hälsosam och behöver en stor paus från festande och uteliv. Jag ska fira 2 år med älskling, fortsätta leta efter en lägenhet som vi kan flytta ihop i. Annars bara andas, ta det lugnt, minnas vad som är fint i livet och prioritera det viktigaste. .... Vilket just nu är hockeymatchen i JVM mellan Finland och Sverige - står 3-3, NEJ 4-3 till Sverige i slutet på andra. HRM!! Nåväl. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0