Dagen efter


Igår var jag i Stockholm och såg Kent, vilket nog inte en enda jävel kan ha missat! =)
Helt underbart var det - klockrent från början till slut.
Vi kom upp vid fyra, sen blev det lite spring i Globen Gallerian och vid halv sex nånting ställde vi oss i kön utanför Annexet. (Jag, Viktor, Elin och Johanna)
Efter drygt en och en halv timme blev vi insläppta efter att jag slängt bort min Spriteflaska som man såklart inte fick ha med in. Skönt att komma in sen och trängas vid garderoben. Eftersom vi var så långt framme i kön fick vi jättebra platser vid andra kravallstaketet nästan i mitten. Där stod vi i ca en och en halvtimme. Mycket snack och tissel om det skulle bli något förband, men jag och Viktor gissade på att de skulle börja utan. Och det visade sig att vi fick rätt, ungefär en halvtimme innan allt började fick vi lite insider-scoop av vakten som berättade om tider och om lasershow och visade speglar i taket osv. Trevligt =)
Klockan åtta kom gänget in på scenen och öppnade med en av nyaste låtarna från "Tillbaka till samtiden". Samtliga var klädda i läderbrallor (VARMT!!) och det var Max som spelade istället för Harri, som jag redan visste. Jag hade lite svårt att släppa loss i början, typ tredje låten var "Berlin", den enda låten som jag inte gillar.
Kvart över tio var allt slut, efter två inklappningar och både "Ensammast i Sverige", "747" och till sist "Mannen i den vita hatten" som fick de två extraverserna som på Hultsfred.
Hade helt grymma platser, ingen trängsel alls men underbart läge när lasershowen började rakt övanför skallarna på oss. Jag stod och hoppade på tårna (Fuck vad ont jag hade i vaderna sen, kunde knappt går) och vrålade så mycket jag kunde och klappade och fejade med armarna (fuck, så ont - även - i högerhanden aj aj).
Stämningen var verkligen på topp. Hade öronproppar i början men efter ca 2 minuter loosade jag dom, atmosfären i rummet var helt sjuk. Och dom hade en skärm bakom sig som visade olika motiv, bland annat en stor röd sol (se bild).

Kvällens bästa:

Generation X - med tjejen som sjunger med Jocke på stora skärmen sjungandes live, hon måste ha stått i en kamera backstage eller något. Varenda ton perfekt, underbart att få höra sin absoluta favorit från nya plattan.
Musik nonstop - Fy fan vad denna klassiker höjde stämningen. Folk blev helt galna och adrenalinet pumpade hysteriskt!
400 slag - Mmm, denna låt har jag längtat efter att få höra live, den är sjukt mäktig.
747 - I versionen där Jocke sjunger "Ni håller oss vid liv" till oss alla fans i mellanspelet efter alla verser. Underbart.
Mannen i den vita hatten - Självklart, den absolut bästa avslutningslåten någonsin.

Kvällens sämsta:

Konfettin. Var fan tog konfettin vägen? Vi såg massa små konfettiblad singla ner från taket när vi stod och väntade och tänkte - aha, konfettiavslutning som på Hultsfred. Sen satt vi och väntade på ögonblicket då alla pappersbitar skulle strömma ut över oss - men det kom aldrig något. Måste ha varit från något annat event..

Hur som haver märkes det verkligen att Kent längtat efter att få uppträda. De hade sjukt kul, Jocke var i sitt esse och log HELA TIDEN och t.o.m. skrattade. Jättebra mellansnack med mycket skämt.
Jag hade verkligen den bästa kvällen i mitt liv! Tack alla som hörde av sig och pushade mig =)
Konstigt nog grät jag inte. Jag blev inte hänförd och inte heller nervös. Antagligen för att jag redan sett dem en gång. Kanske har jag mognat lite i mitt fan-skap. ??
Tråkigt bara att det är över nu... I 2 ½ år har jag längtat efter ögonblicket och nu är det borta. Känns väldigt mysko.
Och en helt underbar dag hade jag med Viktor.. Vi skojade och skrattade och var allmänt avslappnade. Oerhört skönt.



image36
Solen, till stråkarna av "747"

image37
Lasershowen, helt sjukt coolt

image38
Blått som fan, tror det var i "Ensammast i sverige"



Ja, nu ser väl alla mina polers fram emot att slippa få höra mitt tjat om Kent ha ha.
En helt oförglömlig kväll. Lite dåligt kvalitet på bilderna, Viktor tog dom med sin mobil. Kommer fler bättre sedan som Elin tog med kameran.
Nu ska jag köpa cigg och drömma mig tillbaka till igår.....
Tjo.

Kommentarer
Postat av: Emilix

Låter som att ni hade en mycketlyckad kväll! :) skönt att en efterlängtad konsert lever upp till förhoppningarna! :D

2007-11-18 @ 17:33:08
URL: http://emilix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0