Here I come!


Vilken otrolig lättnad jag känner just nu.
Av ett under, mirakel, universums gåta eller vad det nu är så har allting löst sig =)
Eftersom jag var dansk medborgare i mina första sex år i livet så får jag mitt uppehållstillstånd i Danmark DIREKT. Jag behöver bara visa mitt födelseattest, som jag ska fixa imorgon från Centralarkivet i min hemstad - Södertälje =)
Så nu behöver jag inte vänta på mitt ID-kort, det kan jag hämta efter Lucia när jag kommit hem.
Så på TORSDAG 29 november sätter sig lilla Jackie på bussen ner till sitt nya liv.
Sen i Köpenhamn ska jag hitta tåg 141 till Nyborg och efter det buss 910 till Svendborg.. ha ha, hur det nu kommer gå?!!
Min nya "mamma" skrev i ett mejl igår att hon tyckte att jag var alldeles för överkvalificerad för jobbet. Hon var rädd att jag skulle tycka det var aspissigt att ta hand om två småbarn istället för att typ, utbilda mig till journalist och dra till England. Jag skrev nämligen ett mejl till henne ang. ID-kortsstrulet på engelska och hon blev helt impad. "Jag blir helt nervös av hur duktigt du är på engelska - du är ju helt flytande!"
He he, inte helt fel att imponera så stort redan =) Både hon och jag längtar som fan att ses, vi är rätt lika. Båda två sjukt mediala, hon jobbar på dansk TV och lobbar för ett eget komediprogram som hon själv redigerar och bitvis spelar in hemma. En riktigt komiker med hjärtat på rätt ställe. Väldigt easygoing och lätt att prata med, helt i min smak =)
Ska bli kul att träffa Anna också, den polska aupair som jobbat hos dem i ett års tid. Får jag ytterligare polera min engelska. Och på tal om språk, jag skriver alla mina mejl på danska till mamman, sen får min mamma rätta dom. Och jag har i snitt bara två fel per skrivet mejl, som ändå är rätt långa. Det är fett status ha ha.

Ja, nu jävlar! Nu ska det fan bli lite rätsida på mig. Nytt liv, nya människor, nya möjligheter.
Lite sorgligt att lämna mina underbara vänner, familj och V här.. Men vännerna och familjen kommer jag ju alltid ha kvar.. Den siste vet jag dock inte. Men jag tänker faktiskt inte hänga upp mig på det. Bestämde mig för länge sedan att lämna alla struliga relationer bakom mig när jag åker. Sagt och gjort.

image39
Jag och lillebror Wictor. Kommer sakna honom så sjukt mycket!!



Annelie, du och Emil är välkomna på min fest den 15 december, kom och festa för fan! Vore kul att få träffa din fästman dessutom =) Puss på dig och tack för mejlet!
Och imorgon blir det Vårdcentralen - igen. Bläääääää.
Ganbei!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0