MB

Ordet har två betydelser som är likvärdiga varandra.
Mycket Bättre - än alla andra (tror de)
Malmslätts Beteende - Ja nästan alla MB i denna stad kommer från denna stadsdel.

En MB är en person som oftast är född med egenskaper som att vara dryg, oempatisk, egoistisk, kapitalistisk, märkesbög, fördomsfull, nedlåtande, malchauvanistisk, besserwisser, omogen, statusjagare, omoralisk och beräknande.
Ingen höjdare med andra ord.

Killarna kan upptäckas i snajdigt klippta frisyrer med massa vax i, alternativt backslick. Converse eller dyra sneakers ackompanjeras av tajta jeans och cardigan eller baggyjeans och hood. Oftast är en lång rock eller anorak med en stel, ganska smal halsduk från Åhlens pricken över i:et. De hänger på Platå eller i enstaka fall på HG och det första man ser är den dryga blicken som säger Herregud, vem tror du att du är?

Tjejerna är utan undantag antingen blonderade eller bronderade med tupering och långt svall. De klär sig i Gina Tricot-mode men med ett snäpp fräsigare touch á la Ebba von Sydow. De trippar runt i högklackat även om de bara ska till Konsum och klär sig oftast i röda eller blå Canada Goose-jackor med stora stickade halsdukar. De sminkar sig svarta runt ögonen och ljusa runt munnen. I undantagsfall kan det finnas gäng inom denna kategori som är lite mer åt hiphop-stilen. De hänger runt i samma utstyrsel som de övriga men har bytt ut kläderna till baggyjeans, långa tajta linnen och Adidaszippers. De kan ses i allehanda palestinasjaler och secondhandväskor av den typ man hänger över ena axeln. Converse eller H&M-ballerinas av tyg är skodon.
Dessa brudar hänger på Platens och eventuellt Lorient, medan den förstnämda gruppen uteslutande hänger på Platå och Gula Huset.
Kommer man för nära säger blicken Tror du att du är snyggare än mig?

Det finns självklart undantag. Men en gång MB - alltid MB.
Anledningen till varför jag presenterar denna typ av gruppering är för att det finns få saker på denna jord (denna stad) som jag avskyr så mycket som denna. Efter 4 år med en MB - tro mig jag vet vad det innebär.
Lär er att jorden inte cirkulerar runt er, att ni inte är bättre än någon annan för att ni har mer pengar eller status!
Inte för att denna insikt någonsin kommer slå dem. Tacka vet jag Johansson, konstigt att K inte lärt sig ett jävla skit.

Nu ska jag knoppa!
Vanlig dag imorgon - slutar vid elva - sweet!
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0