Ibland undrar man ju


... vad i h*vete jag gör här? I Karlstad av alla ställen! Panik, panik panik.
Jag blir så jävla frustrerad när jag faktiskt inte kan komma på en enda anledning till varför jag faktiskt är här, och inte hemma. Ska det här föreställa hemma? F n y s.
Nä. Så illa är det väl inte.
Jag är mest lite irritert över att det ska ta sådan tid med möbler och dylikt. Men idag spatserade jag runt viken och tittade på solen och log med hela fejan. För efter helgen är det klart klart klart! Wiihii.
Solen kikade fram, funderade nästan på att ta med mig mina svarta pilots, men tänkte att nog fan vad det länge sedan man blev bländad, jag menar BLÄNDAD av solen. Gnister av snö överallt, folk som var ute och åkte längskidor på isen. Kylan liksom biter en lite i kinderna (mja, min panna var mer eller mindre totalbedövad, men ändå). Vilken idyll!

Verkligen vackert.
Men små små saker som stör mig.
Typ som er "otroligt vackra, utsökt skapade" Stadsträdgård.
Öööhmm?
Det är nog fanimej den mest lama ursäkt till trädgård jag någonsin sett i mitt liv.
Tacka vet jag Trädgårdsföreningen. I Linköping. Där kan vi snacka kultur, finess, utsökt skapade rabatter och små öar av blommor och en söt liten bäck och fontäner och gud vet allt.
Ja, jag ska sluta snacka trädgårdar. Jag menar hur intressant är det?
Men det jag säger är bara att de där små sakerna som gör att jag längtar hem. Och tycker att Lnkp är snäppet bättre än Ksd. Always. Men jag ska nog stå ut ett tag till.
Ska prata med SYV i nästa vecka om utbildning. Det ni.

Hur dryg får man vara? Det finns 2 gossar i mitt liv just nu, som retar gallfeber på mig. Behave god damn it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0