Mobilfattig


Kollade upp min hemförsäkring, ha ha... Det är så roligt att man nästan dör.
Den börjar gälla idag, alltså första februari. Och min stöld inträffade ju i torsdags. Alltså - ingen försäkring som täcker. Ho ho, jag blir inte förvånad. Och så har jag pratat med dom på 3 och inte fan kan jag få en ny mobil och bara lägga på en slant på månadsbeloppet på mitt befintliga abonnemang, utan måste då alltså öppna ett nytt abonnemang med mobil och ändå betala av det gamla. Suck! Däremot så får jag ett nytt sim-kort (som jag dessutom måste betala 250 spänn för!) så att jag kan använda abonnemanget, men då måste jag ju ändå ha en mobil....
Så så fort jag fått tag i en mobil, hoppas på nån reko kompis som har en liggandes, som man kan ta så länge, så är mitt nr i bruk igen. Ifall ni försöker få tag i mig.
Men jag blir ändå så frustrerad. En helt ny mobil borta. Ska kolla hos polisen imorgon om dom fått in den och även svänga förbi Ankan och dubbelkolla. Jag håller tummarna.

Är hemma ikväll vid tiotiden.. Innan dess måste jag iväg till IKEA och köpa en väckarklocka.
Hoppas under tiden att folk jag messat idag kan höra av sig till de nr jag hänvisat till. Men de verkar väldigt busy.
Det var ju iofs fest igår, så det finns väl sina förklaringar.

Whatever. Nu ska jag muttra vidare. Det är i alla fall februari idag, alltså ett steg närmare våren och det ska vi vara glada för!
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0