Första dagen som sambo



Halloj halloj!

Idag är det måndag, och den startades med kaffe på vår balkong i solen, med våra nyinköpta utemöbler, så GÖTT! Grabben, eller sambon ska man väl säga nu, sprang iväg och köpte nybakat bröd, så det blev även frukost ute i solen, medan vår målare slet i gästrummet, som fortfarande inte är klartapetserat.

I lördags skrev jag prov som sagt, 7 timmars jävla prov! Det oförberedda blocket var .... ÄNNU mer statistik, diagram och kartor. Fy fan! Alla bara SUCK. Men men, om ca 4 veckor får jag veta hur det gick. Man var bra jävla slut efteråt, så på kvällen blev det film och slapp.

Sen igår flyttade vi precis hela dagen. Mina grejer gick fort, men fy fan vad mycket prylar grabben har! Varav två bajsstora skinnsoffor som man var tvungen att vara försiktig med, samt stora tavlor, tv, stor säng och en miljard smågrejer.
Sen drog vi iväg till Ikea och köpte en stor byrå (som vi ännu inte börjat montera ihop) lite smågrejer till badrummet, lamppor, och utemöbler.
Vid tio-tiden åkte svärfar hem och vi tog varsin pilsner på balkongen för att fira =)
TACK svärfar för all hjälp! Och grattis =) 57 år idag!

Har fruktansvärd träningsvärk i vaderna idag pga alla tunga saker man sprungit upp och ner för trappor med. Gött det, jag som ändå hade ett ben-pass på gymmet idag. Tar överkroppen imorgon istället!

Just nu är grabb iväg till sin gamla lya och ska kränga sina vitrinskåp som en tant ska hämta strax. Senare ska vi iväg till Kil och fira svärfar med presenter och fika. Målaren kommer strax och ska måla lite i badrummet.
Ikväll har vi tvättstuga (fram till kl 24!!) och då ska vi även försöka plocka ihop byrån, så vi kan ställa TVn på den sen. Full dag alltså!


Bild av vår fondvägg i sovrummet, grabben tog kortet med iPhonen.

Kommer mer bilder sen, men jag måste hitta kamera-sladden först =)

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0