Fontänen



The Fountain - med Hugh Jackman och Rachel Weisz.
Otroligt fin film om kärleken och döden och alla känslor däremellan.
Lyssnar på filmmusiken nu medan grabb hjälper D att lasta av skrivbord som de varit i Stockholm för att hämta.


Konstigt det där...
Döden alltså.
Jag har turen att ha unga föräldrar ( mamma 48 år och pappa 50 år ) trots att jag själv är vuxen.
Men oavsett det, så måste man någon gång inse att ens föräldrar är dödliga.
Man tror ju som liten, och som vuxen, att de ska finnas där, jämt.
Man kanske inte pratar med dem varje dag. Eller träffas så ofta.

Men pappa finns ju i Södertälje, och mamma i Vetlanda. ( ja, fråga mig inte hur fan vår familj spred ut oss geografiskt, men särskilt smidigt blev det ju inte he he )
Nu ställs saker på sin spets.
Jag vet inte hur man ska känna.
Jag som aldrig känner nånting. Som är hård som is eller flinta för den delen. Nä usch, jag vet inte.

Jga vill bara ta tillfället i akt att säga :

Mamma, jag älskar dig ! Mest i hela världen ♥
Pappa, jag älskar dig. Finare pappa finns inte ♥

Ta vara på era kära. Oavsett om det är alla hjärtans dag eller ej.

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0